Wednesday, September 28, 2011

A r n a b . S a y e . B e r a n a k . 4


Hari nie arnab belaan saye dah melahirkan 4 ekor anak yang cute miut, tapi sayangnyer sekarang nie cuma tinggal seekor je, lagi 3 ekor dah mati dimakan ibu sendiri. Saye agak terkejut melihat situasi tu sendiri sebab nie baru pertama kali bela arnab dulu bela ikan gapi je. Nak wat camna lagi, benda dah jadi...lepas nie saye akan pastikan anak arnab yang bakal lahir nati akan terjaga dengan rapi oleh saye sendiri.

Arnab yang saye bela sekarang nie pun atas pemberian seorang rakan yang tak boleh nak membelanyer lagi. Banyak pesanan yang disampaikan kepada saye antaranyer arnab tu tak boleh makan kangkung nati telinga berkulat, bagi air masak supaye arnab tak sakit perut, bagi makan rumput israel tapi disebabkan takda rumput tu kat kawasan saye bagi makan pelet arnab je. pastu dia da pesan kalau arnab tu beranak yang jantan kena asingkan dengan si anak sebab nati arnab jantan@bapaknyer makan si anak tu, takda plak pesan kalau arnab betina tu taknak jaga anaknyer kena asingkan sudahnyer hilang 3 ekor anak arnab yang cute miut tu.

Puas mengoogle pagi2 alah nie cari info yang jaga anak arnab yang diabaikan, agak leceh la jugak. kena bagi minum ngan picagari la plak. Nasib da picagari anak saye punyer. huhu... kalau ader sesaper tahu pasal nak jaga anak arnab nie boleh la tolong bagi tau kat saye ye... Nie ader beberapa keping gambar yang sempat saye amek selepas kelahiran anak2 arnab tersebut.






Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...