Monday, May 9, 2011

J e n i s - j e n i s . H a n t u

Cara-cara nak handle hantu... PENTING NIE, 


Pocong 
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah 
cari 
kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya 
dan 
tarik kain balutannya. 
Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, 
selain 
kain kapan pembungkusnya tu. 

Langsuir 
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik 
muka 
dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, 
pasti dia tersipu-sipu malu. 

Pontianak 
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah 
ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu 
dia 
boring. 

Hantu Raya 
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara 
mengalahkannya 
senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, 
ajak 
main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak 
kacau 
kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat. 

Hantu Galah 
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita 
hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu. 

Jerangkung 
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah 
untuk 
menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan 
lihat 
gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak. 

Toyol 
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen 
berguni-guni..nanti 
dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... 
lepas 
tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar 
duit satu sen banyak2 tu 


HANTU PONTENG KERJA 
Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang 
errr..takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu nengok e-mail.. 
macam sekarang nih..macamana nak jawab..korang sendiri gak jadik 
hantu.. 
jadi bawak-bawaklah buat kerja ... .. LEPAS BACE NIE DAH TAK YAH TAKUT2 
NGAN HANTU..TAKUT PADA DIRI SENDIRI SEBAB KADANG2 DIRI SENDIRI LEBIH 
MENYERAMKAN DARIPADA HANTU!!!!!!!!" Haa..Haa..Haa.. 


Smile & Have A Nice Day 
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...