Saturday, March 19, 2011

F i e s t a . B e l o n . u d a r a . P a n a s . 2 0 1 1

Hari khamis bersamaan 17hb. mac 2011  sesudah subuh aku dah bersedia nak shot belon panas kat presint 2. Hantar a`an ke nursery pastu terus ke sana. Jam kat tangan baru pukul 7.30 pagi, orang ramai pun boleh tahan yang datang, awal2 dah beratur panjang ambil tiket untuk merasa naik belon panas dengan bayaran cuma rm10 sahaja. Tujuan saye ke sana pun bukan nak naik belon panas cuma nak shot gambar belon2 yang ada. Mase saye mule2 sampai acara baru nak bermule, saye pun dah dalam mod bersedia untuk shot gambar belon. Satu persatu belon panas dinaikkan.




Aku suke betul dengan belon doraemon nie dari jepun, walaupun negara tersebut dilanda bencana gempa bumi dan tsunami mereka tetap menghantar wakil untuk fiesta belon panas kali nie. Semangat dan terus berjuang macam gaya belon doraemon tu,


Belon panas nie unik satu tu seolah2 dalam keadaan terbalik. Trik je sebenarnyer belon tu memang direka sedemikian rupa.



Ada yang dah berlepas, da jugak yang tengah cube2 untuk dinaikkan. Mungkin disebabkan kesempitan ruang, jadi kena bergilir2 untuk menaikkan belon tu.

 
Api tu kalau terkena kepala boleh jadi botak jawapnyer. Yang tu dah sedia nak diterbangkan, kru2 yang bertungkus lumus nak menaikkan belon pun rasa puas.



Belon Sedih & Hepi tiap tahun tak pernah terlepas, puas saye mencari angle yang menampakkan muke sedih & hepi, akhirnyer tula hasilnyer.


Canggih kan belon panas nie, dari negara jerman katenyer. Kepala Darth Vader dijadikan belon panas, memang ikonik sungguh.



Ikut pada info yang saye tau da 23 belon panas dari berbagai negara yang menyertai tapi tak semua belon panas yang naik pada pagi tu. Cume nie jela yang sempat saye shot pada ari tu.


 
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...