Wednesday, February 2, 2011

Aku Bercuti Dikampung

Penghujung januari dan awal febuari aku bersama keluarga pulang ke kampung setelah berbulan tak balik ke kampung. Sebelum nie ada jugak merancang nak balik kampung tapi terpaksa batalkan disaat akhir disebabkan kesihatan aku tak mengizinkan. Untuk cuti yang terbatal tu aku pun tak tau nak wat camna, mungkin satu masa nati aku bawak jugak la isteri ngan anak pergi bercuti kemana-mana, paling cikai pun ke taman burung atau Zoo negara pun dah ok rasanyer.

Berbalik pada citer cuti aku kali nie, macam biasalah kalau cuti balik kampung biasanyer memang seminggu waktu cuti aku habiskan kena pulak jalan balik kampung tu sehala je dengan kampung mentua. Disebabkan kampung mentua jauh sikit dari kampung aku jadi dimulakan singgah rumah mentua di Selama,Perak. Selepas tu balik kampung aku pulak di teluk intan. Biasanyer cuti aku tak merancang apa-apa aktiviti pun, bila dah sampai dikampung baru nak diskus kemana nak dituju. Kalau dikampung mentua biasanya kalau tak ke taiping ke penang, tu jela lokasinyer. Tapi cuti kali nie aku cuma pusing2 area taiping je itu pun dengan tujuan nak cari almari. Hai nak cari almari, nak cari almari...akhirnyer almari yang dicari tak dibeli bukan sebab tak jumpa tapi tak berkenan. Masa bercuti nie sempat jugak la aku menembak baper shot menarik disekitar kawasan rumah mentuaku. Sambil menikmati air kelapa pandan yang dipetik segar dari pokok mata pun meliar mencari subjek. Sudahnyer ayam belakang rumah mentua jadi talent.haha...dari ayam betina mengeram telur sampai la ayam jantan menunjukkan kejantanan. Sambil isteri aku ralit membakar ikan keli di panggangan, anak aku bekejaran dengan ayam2, aku pulak sibuk dengan kamera. Tu serba sikit citer aku semasa bercuti di kampung.

1hb febuari adalah hari wilayah persekutuan, aku masih lagi bercuti dikampung cuma kali nie aku dah berada di kampung halaman aku di teluk intan. Aktiviti..lagi la aku tak tau pe nak buat kat sini, melainkan makan dan tido. Ishk..ishk...ape nak jadi. Kebiasaannyer kalau aku balik aku cari si adie kawan sepermainan sewaktu di zaman sekolah dulu. Kalau aku balik kampung biasanyer dia la kawan yang aku ada, sementara dia tengah bujang nie boleh la. Nati semua dah bekeluarga dah berkerjaya masing2 sibuk dengan urusan. Masa nak bersua pun jadi susah, kena pulak kerja macam aku nie. Bila orang bercuti aku berkerja, bila aku cuti orang lain bekerja pulak. Dah biasa rasenyer dengan keadaan tu, masuk tahun nie dah tahun ke-4, mungkin sebab tu aku pun dah rasa lali.

Pepun tengok la gambar yang sempat aku tembak masa aku berada dikampung yang inigin aku kongsikan bersama, kalau dah 
tengok rasa ok atau tak ok komen la yer. Nak dijadikan pembelajaran sambil tu pengalaman....layan.

Laman Fotografi Aku





               


                                     



    





        
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...